Känner något stort

Om jag kunde skulle jag ge bort allt jag äger och har för att rädda alla de barn som dör på grund av smutsigt vatten. Små, oskyldiga barn som har hela livet framför sig. Jag dricker vatten i mängder och slänger mat som jag inte vill ha, jag har mat på bordet varje dag, jag har varma kläder och vilken dag som helst kommer en iphone dimpa ner i min brevlåda, bara sådär. För att jag har ett jobb, för att jag bor i ett land där lagen säger att jag både måste och har rätt till att gå i skolan, där mina rättigheter som människa inte kränks och där jag kan känna trygghet varje dag. Ibland får jag dåligt samvete när jag tänker på allt det jag har och som jag faktiskt skulle kunna ge bort till någon som behöver det mer. Men så tittar man på faddergalan och ser reklamerna på tvn om alla fattiga små barn som behöver hjälpa men själv lyfter jag aldrig på luren och ger bort en krona. Jag känner en person som haft bröstcancer och ändå kan jag inte lägga 20 kronor för att stödja bröstcancerfonden? Jag ser upp  till alla som faktiskt gör någonting. Min dröm är att kunna göra skillnad, göra något stort och betydelsefullt för en stor mängd människor. En dag ska det ske. Det bara SKA ske!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback