don't back down



Jag har tidigare gått igenom vad självkänsla. Men hur får man en bättre självkänsla? Vissa har det redan som små om de fått en respons från sin omgivning att de duger precis som de är. Men andra går igenom hela livet utan att känna sig värdiga.

Jag har alltid varit ganska kraftig, vilket många i min familj hade svårt att acceptera. Som liten fick jag höra en hel del hemska saker som sänkte mitt troende på mig själv. Genom att varje dag få höra hur ful och värdelös jag var så började jag tillslut tro på allt det. Jag kände mig aldrig tillräcklig. Tillslut fick jag nog och bestämmde mig för att göra något åt saken. Jag började med en diet och har gått ner en hel del faktiskt. Alla gav mig komplimanger men jag fick inte den respons jag hade hoppats på från min familj och jag kände mig så totalt misslyckad. Men tack vare mina vänner och några från min andra familj så insåg jag att det inte var mig det var fel på.

Nu har alla kanske inte exakt lika extremt som jag, vissa har det kanske värre eller bättre. Jag har gjort ett val i mitt liv. Ett val som har varit viktigt för att jag ska må bra. De människor som försöker ändra på dig eller inte tycker att du är lika mycket värd som du är, är inga människor du behöver i ditt liv. De är människor som alltid kommer få dig att känna dig så är personer som du absolut inte behöver i ditt liv, så kasta dom!
Under hela mitt liv har jag låtit folk styra mina val och mitt sätt att vara. Någon gång måste man stå upp för sig själv, tro på sig själv och sin förmåga. Det är viktigt att man tar kontroll över sitt eget liv och låter alla andra ta hand om sitt. För att må bra själv så måste du ge dig rätten att vara egoistisk och självisk.. i lagom dos förståss. Låt ingen trycka ner dig, håll huvudet högt till och med när du är ledsen och visa alla den fantastiska människa du är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback